منشور اخلاقی سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور
خدمت به خلق خدا، در فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهمالسلام، ارزش و ثواب فراوانی دارد؛ «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ» خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام میدهند دوست مىدارد.
منشور اخلاقی سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور در جهت رضایت مندی خدای متعال که همان رضایت مندی مراجعان است به شرح زیر صادر شده است:
- استفاده از تمامی ظرفیت ها، پتانسیل و ابزار های بروز و الکترونیکی برای پاسخگویی سریع، شفاف به مردم عزیز کشور
- احترام به شخصیت و کرامت انسانی و ارج نهادن به نظرات همکاران و ارباب رجوع
- خوشرویی و متانت رفتار نسبت به همکاران و مراجعان
- مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی و تلاش برای انجام امور محوله به بهترین روش ممکن
- راهنمایی بموقع و ارائه اطلاعات لازم به مراجعان و جلوگیری از سرگردانی آنها
- فراهم نمودن فضای مطلوب مراودات در جهت کسب اعتماد مراجعان
- ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و بدون تبعیض (قومی، جنسی، خویشاوندی، مذهبی و...)
- توجه به صحبتها و خواسته های مراجعان و حداکثر تلاش در پاسخگوئی و ارائه خدمت به آنها
- انجام وظایف به صورت مؤثر و کار آمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی
- خودداری از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه، سفارش و اخذ هرگونه هدیه غیرمتعارف و وجه نقد
- رعایت نظم و انضباط اداری و انجام امورات محوله در بهترین حالت ممکن
- برنامه ریزی فعالیتها و انجام آن براساس زمان پیش بینی شده.
- انجام فعالیتها براساس روش مستند و مشخص و نه براساس سلیقه کارکنان و یا مدیران
- پرهیز از شایعه سازی، تهمت، غیبت، خیر چینی و هر اقدامی که جهت تضعیف صمیمیت و اعتماد کارکنان.
- داشتن پوشش مناسب با فرهنگ جامعه و تلاش برای ارتقای شئونات اسلامی و حفظ ارزشها و شعائر دینی
- استفاده مطلوب از وسایل ایمنی حسب مورد و پرهیز از استعمال دخانیات در محیط کار
- جلوگیری از اسراف و مصرف امکانات و اموال سازمان
- استفاده صحیح و قانونی از اختیارات و رعایت دقیق مقررات و سلسله مراتب سازمانی
- درک صحیح اهداف سازمان و تلاش در جهت همسویی اهداف فردی با آن
- اهمیت دادن به ارتقاء دانش و بینش به عنوان وظیفه
- رازداری و خودداری از افشاء اسناد محرمانه
- توجه عملی به اصل امر به معروف و نهی از منکر به منظور تهذیت اخلاق فردی و اجتماعی
- انتقال تجربیات و دانش و ارائه اطلاعات لازم به همکاران در جهت پیشبرد اهداف سازمان
- تلاش برای ایجاد فضای صمیمانه جهت اعتماد متقابل بین کارکنان و اربابان رجوع
- انتقادپذیر بوده و آن را فرصتی برای صلاح و بهبود خود و فعالیتهایمان فرض انگاشتن
اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی
سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور